Rooftop Rant.

Assalamualaikum w.b.t


Saban hari diri sentiasa terperuk menjeruk perasaan.
Teringin benar ingin meluah rasa.
Bermain rasa antara akal dan perasaan.
Rindu tertaut pada dunia blog.
Contengan mula berdebu dek kerana tiada lagi new post.
Apa khabar orang blog?

*sengih*

Sedikit cebisan ku coret sekadar melepaskan apa yang difikirkan. Jangan marah *tutur seperti ajis*

Ok hello semua. Saya sudah habis baca novel hlovate *senyum itik* Yes, dibeli pada tahun lepas dan sempat membaca pada tahun ini. Sama macam post yang lepas. Faktor tak mau bazir duit menguatkan azam pagi tadi tuk rela (paksa) hati memujuk mata supaya baca.


Someone recommended me some books written by Hlovate. 

" Why hlovate ?" After knew how to pronounce that word, I asked.
" Because this writer commix two languages in one book which are BM and BI. For a person like you whom not very attract with classic BM word, I promoted you this kind of book. When you read it, you'll know it. Hlovate writes an islamic novels that suit teen's mind. Try la. "

Out of a sudden.
This moment passed me.
Pantas masa berlalu.

Actually now I realize apa maksud si talkative promoter tu. Sama keadaan lain kehidupan or better yet.

' Same boat with different cabin ' -Hlovate.

At first memang frust menonggeng nak faham. Situasi dua orang diceritakan dalam satu bab. Aku ulang tayang ulang baca pun tak jadi apa. So I proceed. Syukur Alhamdulillah tak ganggu perjalanan bab bab yang seterusnya. Hehe.

Ok. Drop the subject. This.

Wise words from hlovate.

Hidup tak selalunya lawa.
Tak selalunya ada pelangi.
Kalau nak kata a bed of roses pun, duri-durinya tetap ada.
Kekadang bila ' malapetaka ' datang, terasa macam kena gelek ke bumi dek ahli sumo

Rasa macam dah tak mampu bangkit.
Rasa macam dah tak mampu hela nafas lagi.



No comments:

Post a Comment